28 березня 2025, в 11:00
Як закуповують рекламу та інформаційні послуги у невеликих містах

Програма «Прозорі міста» дізналася, що малі та середні міста України (населення до 200 тисяч) з Рейтингу прозорості законтрактували понад 18,2 млн грн на рекламні послуги у 2024 році. Лідерами за сумами таких договорів стали Звягельська міська рада серед міст з населенням до 50 тис. та Шосткинська міська рада з населенням 50-200 тис. мешканців.

Середні міста 

Серед 26 міст з населенням від 50 тис. до 200 тис. у 2024 році купили рекламу 24 міські ради на суму 13,6 млн грн.

Шосткинська міська рада лідирує за закупівлями на рекламні послуги. За 2024 рік вона уклала 39 контрактів на майже 4,8 млн грн. Найбільша сума – 1,98 млн грн – у виконавчого комітету на послуги з висвітлення його діяльності на телебаченні. Ще 233,4 тис. грн він спрямував на «послуги з висвітлення діяльності виконавчого комітету Шосткинської міської ради на радіо» та 600 тис. грн на зйомки, монтаж та розміщення відеоматеріалів на сторінках інтернет-ресурсів та соціальних мережах. 

Відділ культури і туризму Шосткинської міської ради уклав договорів на суму 880 тис. грн за послуги з розміщення інформації в медіа (на телебаченні та інтернет-ресурсах). Також на зйомку, монтаж і розміщення інформації в медіа управління освіти Шосткинської міської ради законтрактувало 589 тис. грн.

На другому місці – Бориспільська міська рада, яка у 2024 році законтрактувала 3,2 млн грн. Більшість цієї суми – 3,15 млн грн – виконавчий комітет спрямував на висвітлення діяльності органів місцевого самоврядування в радіо- і телеефірі.

Трійку лідерів з-поміж середніх міст замикає Чорноморська міська рада. За 2024 рік вона уклала 13 контрактів на майже 959,8 тис. грн. Найбільшу суму– 399,6 тис. грн – законтрактували на «експонування інформаційних зображень», решта спрямували на висвітлення в ЗМІ інформації про діяльність міської ради та її комунальних підприємств.

Малі міста

У Рейтингу прозорості – 50 малих міст (населення до 50 тисяч). Серед таких міст у 2024 році купили рекламу 37 міських рад на суму 4,6 млн грн.

За сумами контрактів на закупівлю рекламних послуг лідирує Звягель з 616,6 тис. грн. Більшість з яких – 400 тис. грн – виконавчий комітет Звягельскої міської ради спрямував на телевізійні послуги з висвітлення діяльності органів місцевого самоврядування.

На другому місці Роменська міська рада, яка на рекламні послуги законтрактувала 586,2 тис. грн. Найбільше коштів спрямували на закупівлю послуг із розміщення інформації на радіо та послуги із оперативного інформування громадськості про діяльність органів виконавчої влади, місцевого самоврядування «шляхом розміщення повідомлень на офіційному веб-сайті міської ради та інформаційних повідомлень на радіо».

Трійку лідерів закриває Вишневе з сумою контрактів на 459,8 тис. грн, де виконавчий комітет придбав послуги з виготовлення та розміщення інформаційної продукції соціального спрямування на 459,8 тис. грн.

«Прозорі міста» заохочують міські ради бути більш відкритими і налагоджувати діалог з громадськістю, зберігати пам’ять про війну та її героїв, висвітлювати суспільно значущі теми та проактивно формувати інформаційний проукраїнський порядок денний. 

Водночас фахівці нагадують, що наразі є чималий вибір серед дешевших інструментів для промоції власної діяльності. Деяким міським радам варто взяти до уваги, що надмірні витрати на рекламу власних досягнень особливо гостро сприймаються населеннями в часи війни, тому необхідно відповідально підходити до використання бюджетних коштів і тем, надаючи перевагу соціально важливим питанням.

Нагадаємо, за даними команди Dozorro у 2024 році через систему публічних закупівель Prozorro на рекламу було законтрактовано 521 млн грн. Це удвічі більше, ніж у 2022 році. У топ 7 міст за закупівлями реклами в Prozorro потрапили міські ради Дніпра, Києва, Кривого Рогу, Харкова, Кам’янського, Шостки та Борисполя.

Інші новини