Усі українці об'єднані спільною ідеєю — звільнити наші міста від окупантів і відбудувати зруйноване. Тому зараз кожен працює на своєму фронті задля наближення перемоги. Програма «Transparent cities/Прозорі міста» робить свій внесок у спільну боротьбу в тому числі й через аналітику в різних сферах.
Ми зібрали дослідження, які публікувалися під час війни. Дивіться, читайте, поширюйте, звертайтеся за поясненнями, впроваджуйте у життя!
Міста вільних людей: результати Рейтингів прозорості та підзвітності 2021
Щорічно команда «Transparent cities/Прозорі міста» презентувала Рейтинг прозорості 100 українських міст та Рейтинг підзвітності 50 з них у перші місяці року. Цьогоріч, враховуючи контекст сприйняття результатів, дослідження було опубліковано з акцентом на актуальні рекомендації для міст в умовах війни.
Ми зафіксували наявний розвиток та прогрес муніципалітетів, аби після перемоги повернутися до їх відбудови та покращення.
Вже вдруге лідером обох рейтингів став Маріуполь.
Вперше за 5 років дослідження прозорості, одразу 5 міст перетнули позначку у 80 балів. Окрім Маріуполя (91 бал), п’ятірку лідерів у 2021 році складають Львів (85,49), Дніпро (84,2), Дрогобич (83,16) та Мукачево (81,3). А середній показник міст в Рейтингу підзвітності зріс на 28,84% порівняно з минулим роком.
Спроможні міста: регуляторна політика та економічний розвиток в умовах війни
Економіка нашої країни зазнає шокового удару через війну. Прогнозоване падіння ВВП у 2022-ому році – 35-50%.
У квітні наша команда разом з експертами аналітично-адвокаційного центру «Львівський регуляторний хаб» оцінили економічні виклики та роль регуляторної політики у їх вирішенні, а також надали міськрадам рекомендації для підтримки бізнесу в умовах воєнного стану та на час післявоєнної відбудови.
Житло для українців: як було, що зараз, куди маємо рухатись?
Понад 220 тисяч заявок в “Дії” про руйнацію житла. Близько 800 тис. українців, які залишилися без даху над головою. Попри те, що люди повертаються на деокуповані території, та навіть в міста, які досі знаходяться під ворожими обстрілами. Понад 6,2 млн наших співгромадян залишаються внутрішньо переміщеними. Всі вони вимушені шукати помешкання в умовно безпечних регіонах країни.
Війна гостро поставила питання забезпечення українців житлом, та ще гостріше стоїть питання реформування цієї й без того проблемної та закритої сфери. Про те, які проблеми були до війни, які тимчасові рішення наявні сьогодні та які зміни варто реалізувати в майбутньому – читайте у нашому дослідженні.
Чи потрібне Україні регулювання цін на оренду житла?
Найперше, чого потребують внутрішньо переміщені особи на новому місці — це житло, і найчастіше зараз йдеться про його оренду. Не дивно, що центральні й західні регіони нашої країни мають суттєво підвищений попит на оренду квартир та будинків — адже саме туди, в пошуках прихистку, їдуть люди з окупованих і прифронтових міст.
Після 24 лютого, збільшений попит спровокував зростання цін на житло подекуди більше ніж на 200%. Найбільше — на заході України. Ми дослідили міжнародний досвід регулювання цін на оренду та його ефекти, а також ризики, пов’язані з державним втручанням та запропонували механізми розумного застосування таких політик.
Друг пізнається у війні: скільки побратимів з'явилося в українських міст після 24 лютого
Іноземні міста стали справжньою підтримкою та опорою для своїх українських "побратимів". Вони надсилають тисячі тонн гуманітарної допомоги, допомагають українським біженцям за кордоном, а ще засуджують загарбницьку війну росії проти України. Так, 150 міст у більше ніж 20 країнах світу вже розірвали побратимські відносини із понад 160 містами росії. Крім того, іноземні муніципалітети готові розділити з нами усі труднощі воєнного та повоєнного часу, тож українські міста отримують пропозиції співпраці та встановлення побратимства від міст зі всього світу.
Наша команда проаналізувала, скільки нових угод про співпрацю, дружбу чи партнерство було укладено між 50 українськими (перші 50 міст Рейтингу прозорості) та іноземними муніципалітетами, починаючи з 24 лютого 2022 року.